ساعت سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم

ساعت: سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بعد از صحبت‌های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد / جهانگیری

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به سخنان اخیر مدیر جمهور آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: طبیعتا بعد از صحبت ترامپ و به علت تاثیرگذاری آمریکا در اقتصاد د

    بعد از صحبت‌های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد / جهانگیری

    جهانگیری : بعد از صحبت های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد

    عبارات مهم : ایران

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به سخنان اخیر مدیر جمهور آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: طبیعتا بعد از صحبت ترامپ و به علت تاثیرگذاری آمریکا در اقتصاد دنیا، باید شوکی به اقتصاد جهانی و به خاص اقتصاد کشور عزیزمان ایران وارد می شد ولی مشاهده کردیم که مردم دنیا و کشور عزیزمان ایران هیچ اعتنایی به صحبت های ترامپ نکردند و در اقتصاد هیچ حرکت هیجانی اتفاق نیفتاد.

    به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبحگاه امروز (سه شنبه – ۲۵ مهر ۹۶) در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر لزوم ورود بنگاه های صنعتی به بازارهای جهانی اظهار کرد: واحدهای صنعتی که موفق به کسب رتبه های برتر می شوند، یک گام به سمت جهانی شدن برمی دارند.

    بعد از صحبت‌های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد / جهانگیری

    وی با بیان اینکه باید بنگاه های صنعتی به سمت جهانی شدن و تولید کالا جهت عرضه در بازارهای بین المللی تلاش کنند، افزود: رمز استمرار حیات واحدهای صنعتی و تولیدی حضور در فضای رقابتی جهانی هست. گرچه جهت حضور در بازارهای داخلی نیز نیازمند تولید محصولات قابل مسابقه هستیم، ولی جهت ورود به بازارهای بین المللی کیفیت و استانداردهای کالاهای تولیدی در صنایع باید زیاد کردن یابد.

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به ورود کشور به دوره تازه اقتصادی و اصلاح فضای اقتصاد، گفت: امروز کشور عزیزمان ایران حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد و این بدان معناست که بنگاه های اقتصادی کشور در بازارهای بین المللی حضور پیدا کرده اند. چنانچه فضا مناسب تر و تولیدات داخلی زیاد شود فکر می کنم که در سال های آینده قادر هستیم که اقتصاد را با درآمدهای غیر نفتی اداره کنیم.

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به سخنان اخیر مدیر جمهور آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: طبیعتا بعد از صحبت ترامپ و به علت تاثیرگذاری آمریکا در اقتصاد د

    جهانگیری به زیاد کردن درآمدهای صادرات غیر نفتی طی دو سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: باید به دوره ای برسیم که درآمدهای غیر نفتی به ثبات برسد و همواره بتوانیم در تراز تجاری به جز نفت خام شرایط مناسبی داشته باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور در یک مسیر صحیح قرار گرفته، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که شرایط اقتصادی در مسیر صحیح خود قرار گرفته هست. این ارزیابی ها نیز براساس عملکرد ۱۰ بنگاه خاص انجام نشده بلکه ما در ارزیابی های خود چند صد هزار بنگاه صنعتی کوچک، میانگین و بزرگ را مورد بررسی قرار داده ایم. متاسفانه در این شرایط فضای رسانه ای گاهی به این سمت حرکت می کند که افراد با مشاهده ۱۰ بنگاه اقتصادی اظهار می کنند که اقتصاد و صنعت به هم ریخته هست. این در حالی است که نمی توانیم در صورتی که تنها چند ۱۰ یا چند صد بنگاه با مسئله مواجه هستند بگوییم که صنعت و اقتصاد کشور با بحران روبرو شده است است.

    معاون اول مدیر جمهور تصریح کرد: اقتصاد کشور در مسیر خوبی قرار گرفته و سیاست های اقتصاد مقاومتی اثر خود را گذاشته اند و علی رغم حرف هایی که مطرح می شد، دولت به اقتصاد مقاومتی باور داشته و در جهت تحقق آن گام برداشته است.

    بعد از صحبت‌های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد / جهانگیری

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه با بیان اینکه بااهمیت ترین دستاورد اقتصادی کشور حاکم شدن ثبات هست، اظهار کرد: از سال ۹۲ بااهمیت ترین نشانه گذاری دولت یازدهم، انجام کاری جهت قابل آینده نگری کردن شاخص های اقتصادی جهت فعالان اقتصادی بود. در این زمینه به لطف خدا امروز ثبات قابل قبولی در شاخص های اقتصادی ایجاد شده است و تعامل خوبی در دنیا میان فعالان اقتصادی برقرار شده است است.

    جهانگیری با انتقاد از طرح بعضی گمانه زنی ها نسبت به ورود سرمایه خارجی به اقتصاد کشور، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که ما در شرایطی قرار داشتیم که یک مرتبه جهت جذب ۱۸ میلیارد دلار فاینانس از یک کشور دوست مجبور بودیم ۲۲ میلیارد دلار در آن کشور سپرده گذاری کنیم، ولی امروز تنها با تعهد وزیر اقتصاد دولت و با امضای یک برگه کاغذ فاینانس های بین المللی محقق می شوند.

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به سخنان اخیر مدیر جمهور آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: طبیعتا بعد از صحبت ترامپ و به علت تاثیرگذاری آمریکا در اقتصاد د

    وی با اشاره به رقم واقعی اعتبارات گشایش یافته خارجی گفت: براساس قراردادهایی که تاکنون به امضا رسیده هست، ۲۵ میلیون دلار خط فاینانس به کشور عزیزمان ایران داده شده، همچنین چندین میلیارد دلار نیز تفاهمنامه با کشورهای متفاوت از اروپا و آسیا مذاکره و به امضا رسیده که ما این ارقام را به عنوان خط اعتباری برقرار شده است فعلا مطرح نمی کنیم.

    معاون اول مدیر جمهور خاطر نشان کرد: امروز در زمینه بخش های مهم اقتصادی کشور از جمله نفت و گاز، شرکت های بزرگ دنیا در حال همکاری با کشور عزیزمان ایران هستند و توتال بیش از ۵ میلیارد دلار قرارداد منعقد کرده هست. همچنین در زمینه تکنولوژی و بازار نیز در سال قبل بیش از ۴۰ میلیارد دلار کالا به بازار دنیا صادر شد.

    بعد از صحبت‌های ترامپ به اقتصاد دنیا و کشور عزیزمان ایران شوک وارد نشد / جهانگیری

    جهانگیری با بیان اینکه شاخص های اقتصادی کشور در شرایط خوبی به سر می برد، اضافه کرد: براساس گزارش مرکز آمار سال گذشته رشد اقتصادی کشور بیش از ۹ درصد و طبق گزارش بانک مرکزی این شاخص اقتصادی با بیش از ۱۲ درصد رشد مواجه بود. همچنین براساس گزارش صندوق بین المللی پول در آمریکا نیز رشد اقتصادی سال گذشته در بالاترین سطح دنیا و ۱۲ درصد بوده هست. با این حال عده ای می گفتند که این رشد به علت زیاد کردن فروش نفت هست. ما نیز این عنوان را قبول می کنیم و معتقدیم که سهم نفت در رشد اقتصادی سال قبل اوج بوده، ولی براساس گزارش مرکز آمار رشد اقتصادی سه ماهه نخست امسال نیز ۷.۷ دهم درصد بوده است.

    معاون اول مدیر جمهوری خاطر نشان کرد: رشد سرمایه گذاری هم که در دوره ای طولانی منفی بود، در سه ماهه چهارم سال ۹۵ به بالای ۶ درصد رسید و در سه ماهه نخست سال ۹۶ بالای ۷ درصد شد. همچنین تورم نیز روند تک رقمی خود را براساس گزارش های مرکز آمار و بانک مرکزی ادامه می دهند.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به آمار ایجاد شغل در کشور در شش ماهه نخست امسال گفت: سال قبل بیش از ۶۰۰ هزار شغل و در سه ماهه نخست امسال براساس گزارش مرکز آمار ۷۰۳ هزار شغل در کشور ایجاد شد. همچنین براساس گزارش های مربوطه در تابستان امسال ۷۹۵ هزار شغل ایجاد شده است است.

    به گزارش ایسنا، معاون اول مدیر جمهوری با انتقاد از طرح بعضی بیانات بی اساس راجع به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: آمارهای اعلام شده است همگی براساس گزارش های رسمی نهادهای ذیربط است و در هیچ کشوری تحلیلگران و صاحب نظران براساس داده های ذهنی خود اقدام به تحلیل اقتصاد نمی کنند و تنها داده های معتبر ارائه شده است از سوی نهادهای مرجع را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهند.

    جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی جهت دسترسی تولید کنندگان به بازار و منابع مالی پیدا کنیم، به زیاد کردن حمایت های دولت از بنگاه های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 18 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت حمایت از بنگاه های کوچک و میانگین در نظر گرفته شد. این رقم امسال 30 هزار میلیارد تومان آینده نگری شده است است که براساس آن بخش های صنعتی کوچک و میانگین و همچنین واحدهای نیمه تمام بخش شخصی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند می توانند از تسهیلات ارائه شده است در این طرح استفاده کنند.

    وی با تاکید بر اینکه دولت شعار امسال را در دستور کار خود قرار داده و فکر می کنیم که در شش ماهه نخست به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده ایم، اظهار کرد: در پنج سال اخیر دو شوک به اقتصاد کشور وارد شده است هست. نخستین شوک عنوان کم کردن بهای نفت در دولت قبل بود. در آن دولت بهای نفت در سال های 92 و 93 بالای بشکه ای 100 دلار بود، ولی در مقطعی در سال 94 ما نفت را به قیمت پایین تر از بشکه ای 30 دلار می فروختیم. در این زمینه همه کارشناسان می دانند که زمانی که منبع درآمد مهم کشور از محل فروش نفت است و قیمت نفت نیز اینگونه کم کردن می یابد، همه شاخص های اقتصادی باید به هم بریزد، ولی چنین اتفاقی در آن سال نیفتاد، آیا که اقتصاد کشور مقاوم شده است است.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد کشور هنوز به طور کامل مقاوم نشده ولی به سمت مقاوم شدن در حال حرکت هست، خاطر نشان کرد: دومین شوک پنج سال گذشته مربوط به صحبت اخیر ترامپ هست. در این زمینه چند ماهی تبلیغ می شد که مدیر جمهور آمریکا می خواهد با اتخاذ سیاست هایی علیه کشور عزیزمان ایران یک کار آنچنانی انجام دهد. از طرفی نیز زمانی که مقامات خارجی اظهار نظر می کنند، این بیانات تاثیرات بسیاری در دنیا می گذارد و حتی این تاثیرات بعد از صحبت مقامات یک کشور کوچک نیز گاهی مشاهده می شود.

    جهانگیری ادامه داد: در این راستا بسیاری از رسانه های خارجی راجع به این صحبت تبلیغ و تحلیل هایی ارائه می کردند. در داخل نیز مطالبی راجع به آسیب دیدن اقتصاد بعد از این صحبت و اتخاذ سیاست های آمریکا مطرح می شد، ولی زمانی که ترامپ صحبت اش را انجام داد و طی آن با تندترین لحن و واژه ها و توهین آمیزترین و سخیف ترین کلماتی که ممکن بود یک مدیر جمهور علیه حکومتی به کار بگیرد را علیه کشور عزیزمان ایران بیان کرد، هیچ کس به آن صحبت توجه نکرد و اقتصاد کشور نیز به هیچ وجه تکان نخورد.

    وی اظهار کرد: علی رغم آینده نگری های نجومی که راجع به قیمت ارز مطرح می شد، مشاهده کردیم که بعد از صحبت ترامپ حتی بازار سرمایه که نسبت به بازارهای دیگر راجع به پرسشها سریع تصویر العمل نشان می دهند، با هیچ هیجانی مواجه نشد. همه این اتفاقات ناشی از این است که ملت کشور عزیزمان ایران به آینده کشور و توان دولت امیدوار هستند و فکر می کنند که مدیرانی در راس امور قرار دارند که قادرند در شرایط سخت کشور را به خوبی اداره کنند.

    معاون اول مدیر جمهوری تصریح کرد: مشاهده کردیم که ملت کشور عزیزمان ایران با امیدی که به آینده کشور داشتند به هیچ وجه دست پاچه نشدند و کار غیر طبیعی از آنها سر نزد. آنها با رفتاری عادی نسبت به بیانات ترامپ بی اعتنایی کردند. حتی در سطح جهانی نیز علی رغم شرایطی که بعد از اینگونه صحبت ها اتفاق می افتاد و قیمت نفت به شدت تحت تاثیر قرار می گرفت، هیچ اتفاقی در بازارهای جهانی نیفتاد و حتی یک سنت نیز از قیمت نفت جابجا نشد.

    جهانگیری با بیان اینکه آمریکایی ها باید بفهمند که ملت کشور عزیزمان ایران نه تنها هیچ اعتنایی به بیانات ترامپ نداشت، بلکه هیچ حرکت هیجانی نیز انجام نداد، خاطر نشان کرد: دنیا نیز فهمید که با دولت مهمی در کشور عزیزمان ایران مواجه است و ما توانستیم چنین صورت ای از کشور عزیزمان ایران در دنیا آن هم در شرایط منطقه ای موجود ایجاد کنیم.

    به گزارش ایسنا، مدیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه توجه به استاندارد و گزینش معیار کیفیت هم جهت امروز کشور و هم جهت دنیا به عنوان یک ضرورت مطرح هست، گفت: استاندارد نه تنها جهت صنعت به عنوان یک ضرورت مورد توجه هست، بلکه جهت اقتصاد، علم، فناوری و حتی سیاست کشور نیز یک ضرورت محسوب می شود.

    وی ادامه داد: زمانی که گفته می شود استاندارد سازی از ارکان مهم پیشرفت کشور است به این معناست که هر عاملی در کشور به استاندارد سازی نیاز دارد. همچنین در این زمینه مورد نیاز است که آگاهی مردم نسبت به حقوق آنها راجع به استفاده از کالاها و خدمات استاندارد زیاد کردن یابد.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه نمی توانیم به دنبال توسعه و پیشرفت کشور باشیم ولی از کیفیت و استاندارد غفلت کنیم، گفت: توسعه به معنای ارتقای کیفیت زندگی آحاد ملت هست. در این زمینه ما باید دامنه استاندارد را به همه سطوح تصمیم گیری در کشور توسعه دهیم و به گونه ای فعالیت کنیم که مردم نتیجه های فعالیت های ما را در ارتقای کیفیت زندگی خود تاثیرگذار بدانند.

    معاون اول مدیر جمهور با اشاره به برگزاری جلسات گوناگون با عنوان استاندارد در سطوح متفاوت کشور اظهار کرد: برگزاری جلسات متفاوت بیانگر این است که مسئولان در این زمینه فعال هستند، ولی آنچه که جهت مردم حائز اهمیت است نتیجه های حاصل از برگزاری این جلسات هست. اگر بخواهیم جهت نیاز جدی کشور مقابله با فساد، رانت خواری، تملق و قانون گریزی راجع به علم، صنعت، اقتصاد و سیاست اقدامی انجام دهیم باید فلسفه، مبانی و کاربرد استاندارد را مورد توجه قرار دهیم و تمام کارها خود را براساس استاندارد انجام دهیم.

    واژه های کلیدی: ایران | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | جهانگیری | استاندارد | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار