ساعت سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم

ساعت: سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    از حدود 10 روز گذشته، چراغ هشدار زیاد کردن مصرف بنزین در کشور روشن و با روشن شدن آن شبهه احتمال گران شدن یا سهمیه بندی بنزین بین مردم ایجاد شد.شبهه ای که سخنگوی

    تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    عبارات مهم : بنزین

    از حدود 10 روز گذشته، چراغ هشدار زیاد کردن مصرف بنزین در کشور روشن و با روشن شدن آن شبهه احتمال گران شدن یا سهمیه بندی بنزین بین مردم ایجاد شد.شبهه ای که سخنگوی قوه مجریه و وزیر نفت با زدن تیر خلاصی مبنی بر اینکه قیمت بنزین زیاد کردن نخواهد یافت، آن را به طور کلی از بین بردند.

    به گزارش ایسنا، حدود هشت روز قبل بود که نخستین هشدار زیاد کردن مصرف بنزین از سوی شاهرخ خسروانی،معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور عزیزمان ایران به گوش مردم رسید.

    تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    وی در این مورد به ایسنا گفته بود مصرف بنزین در کشور عزیزمان ایران به بیش از ۸۳ میلیون لیتر رسیده است و کم کردن پیدا نمی کند، ولی با وجود اینکه مصرف بنزین در کشور به پیک خود رسیده هست، مشکلی در تامین بنزین وجود ندارد. آینده نگری زیاد کردن مصرف در حد پنج درصد بود که در حال حاضر به بالای ۹ درصد رسیده است.

    چند روز بعد از اظهار نظر خسروانی، منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این مورد به ایسنا گفت میزان مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال ۹۶ روند افزایشی داشته است به طوریکه میزان مصرف بنزین در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر زیاد کردن داشته هست. میانگین کل مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۸.۵ درصد رشد داشته است.

    از حدود 10 روز گذشته، چراغ هشدار زیاد کردن مصرف بنزین در کشور روشن و با روشن شدن آن شبهه احتمال گران شدن یا سهمیه بندی بنزین بین مردم ایجاد شد.شبهه ای که سخنگوی

    دلایل زیاد کردن مصرف بنزین به روایت آمار

    به گفته وی مهمترین علت زیاد کردن مصرف بنزین در کشور زیاد کردن تولید ماشین هست. در سال ۹۴، ۹۶۶ هزار ماشین تولید شد که این میزان در سال ۹۵ به یک میلیون و ۳۴۰ هزار ماشین رسید به عبارت دیگر تولید ماشین در کشور در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۳۸ درصد رشد داشته هست. همزمان با زیاد کردن تولید ماشین در کشور، تولید موتورسیکلت نیز در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۶۳ درصد رشد داشته هست. در سال ۹۴، ۷۴۰ هزار موتورسیکلت تولید شد که این میزان در سال ۹۵ به ۴۵۳ هزار موتورسیکلت رسید.

    از سوی دیگر خودروهای با عمر ۲۰ تا ۲۵ سال در کشور جمع آوری نمی شوند همچنین در امسال به علت تقویم زمانی مناسب شاهد زیاد کردن تردد و مسافرت بودیم.افزایش شش درصدی رشد اقتصادی کشور و عدم عوض کردن قیمت بنزین در دو سال اخیر از دیگر دلایل زیاد کردن مصرف بنزین در کشور محسوب می شود. البته این مباحث خللی در فرآیند بنزین رسانی به کشور ایجاد نمی کند.

    تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    بر اساس آمار شرکت راهداری و حمل و نقل جاده‏ای، حدود ۵۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده با عمر بیش از ۳۵ سال، در جاده‏ های کشور تردد دارند و با توجه به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر نوسازی ۶۵ هزار دستگاه، امکان نوسازی تمام کامیون‎های فرسوده وجود دارد.

    شبهه زیاد کردن قیمت یا سهمیه بندی بنزین

    از حدود 10 روز گذشته، چراغ هشدار زیاد کردن مصرف بنزین در کشور روشن و با روشن شدن آن شبهه احتمال گران شدن یا سهمیه بندی بنزین بین مردم ایجاد شد.شبهه ای که سخنگوی

    ریاحی در جایی دگر نیز اعلام کرد با این که اکنون شرکت پخش فرآورده های نفتی پاسخگوی نیازهای کشور هست، ولی چنانچه مورد خاصی پیش آمد مدیریت کلان کشور باید در این زمینه تصمیم گیری کند. دولت اکنون در قبال سوخت، یارانه ای سنگینی می پردازد در صورتی که قیمت سوخت بسیار بالاتر از این قیمت ها است و این عنوان نیاز به کارشناسی دارد. چنانچه نتوانیم روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص عوض کردن قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند و ما به عنوان مجری تنها اجراکننده سیاست ها هستیم.

    از سوی دیگر داوود کشاورزیان،معاون وزیر راه و شهرسازی، غیرواقعی بودن قیمت سوخت را از چالش‎های مهم بخش حمل و نقل کشور خواند و گفت: واقعی شدن بهای سوخت، روند نوسازی ناوگان فرسوده را در کشور تسریع می‎کند. تا زمانی که گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان به فروش می‎رسد، هیچ عوض کردن رفتاری رخ نخواهد داد و ناوگان فرسوده‎ای از رده خارج نمی‎شود.

    تیرخلاص درمورد احتمال زیاد کردن قیمت بنزین زده شد

    درحالی که بعضی بر این باور بودند که عدم اجرای قانون سهمیه بندی بنزین علت زیاد کردن قیمت این فرآورده است،کارشناسان اعلام کردند زیاد کردن مصرف بنزین در کشور ارتباطی با از بین بردن سهمیه بندی این سوخت ندارد.افزایش مصرف بنزین در روزهای اخیر به دو عامل مهم زیاد کردن سفرها در فصل تابستان و وجود خودروهای پر مصرف مربوط می شود.

    به گفته کارشناسان یک جریان طبیعی در بخش عرضه و تقاضای بنزین وجود دارد، هنگامی که سفرهای تابستانی و تعداد خودروهای فعال در کشور زیاد کردن یابد به همان میزان نیز به مصرف بنزین افزوده می شود.به طور معمول در تابستان هر سال با زیاد کردن سفر و مسافرت با خودروی شخصی، مصرف بنزین در کشور با زیاد کردن چشمگیری روبه رو می شود و این تقاضا تا شهریورماه استمرار داشته و از مهرماه با کم کردن سفرهای برون شهری، مصرف بنزین نیز کم کردن خواهد یافت.

    کارشناسان مرتبط دانستن زیاد کردن مصرف بنزین با از بین بردن سهمیه بندی ار اشتباه بزرگی دانستند و اعلام کردند افرادی که بحث زیاد کردن مصرف بنزین را با از بین بردن سهمیه بندی مرتبط می دانند، به طور عجولانه ای مقوله سهمیه بندی را به مصرف نکردن ارتباط می دهند.

    به طور کلی کارشناسان فصل تابستان و اوج گرفتن سفرهای تابستانی،افزایش ناوگان خودرویی کشور،بهبود نسبی رفاه مردم،الگوی های مصرف سوخت و استقبال کم مردم از CNG را بااهمیت ترین دلایل زیاد کردن مصرف بنزین اعلام کردند.

    با این حال شبهه احتمال زیاد کردن قیمت یا سهمیه بندی بزنین همچنان در کشور وجود داشت که در نهایت محمد باقر نوبخت، سخنگوی قوه مجریه و بعد از آن بیژن زنگنه، وزیر نفت تیرخلاص را درمورد قیمت و سهمیه بندی بنزین زدند و صراحتا اعلام کردند دولت جهت محدود کردن مصرف بنزین برنامه ای ندارد.

    درحالی که روز گذشته نوبخت اعلام کرد دولت هیچ طرح و برنامه ای جهت محدود کردن مصرف بنزین از طریق سهمیه بندی و یا زیاد کردن قیمت ندارد زنگنه نیز امروز در در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد که فعلا طرحی جهت سهمیه بندی بنزین نداریم.

    وی راجع به احتمال زیاد کردن قیمت بنزین در دولت آینده گفت: این را باید از دولت دوازدهم پرسیداما فعلا طرحی جهت سهمیه بندی بنزین نداریم و باید تامین کنیم

    واژه های کلیدی: بنزین | ماشین | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار