ساعت سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم

ساعت: سانسور سرگرمی کارتون سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط تازه صدور و استفاده از چک های تضمین شده است را ابلاغ کرد که بر اساس آن از این بعد این چک ها فقط در وجه ذینفع صادر م

    بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    عبارات مهم : شماره

    بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط تازه صدور و استفاده از چک های تضمین شده است را ابلاغ کرد که بر اساس آن از این بعد این چک ها فقط در وجه ذینفع صادر می شود و پشت نویسی و انتقال چک تضمین شده است به دیگری، فاقد اعتبار است.

    به گزارش ایرنا، رییس کل بانک مرکزی عصر دیروز (شنبه) بعد از نشست اعضای شورای هماهنگی سران قوا گفت: با تصمیم اعضای شورای هماهنگی سران قوا، چک های تضمینی که اکنون در اختیار مردم است قابل انتقال به دیگران نیست و (در صورت انتقال) اعتباری ندارند.

    بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    چک رمزدار یا تضمینی بین بانکی یکی از ابزارهای پرداخت است که به درخواست مشتری به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی با نشانه تسهیل و تسریع در نقل و انتقال وجوه بین بانکی صادر و پرداخت وجه آن به وسیله بانک صادرکننده تضمین می شود.

    این روش چون قابل پرداخت به شکل نقد نبوده و باید به حساب متقاضی در بانک منظور شود، از ایمنی بیشتری نسبت به چک های عادی برخوردار است.

    بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط تازه صدور و استفاده از چک های تضمین شده است را ابلاغ کرد که بر اساس آن از این بعد این چک ها فقط در وجه ذینفع صادر م

    این امکان وجود داشت که تا پیش از این با امضای صاحب چک پشت برگه، آن را به اشخاص دیگر انتقال داد ولی همین شاخصه همانند شمشیر دو لبه در کنار محاسن خود، مسئله زا نیز بوده است.

    بر پایه گزارش ها و بررسی ها ی صورت گرفته در مورد فرآ یندها ی مرتبط با صدور، انتقال و گردش چک های تضمین شده، مشخص شد سازوکار کنونی حاکم بر این چک ها ، تامین کننده اهداف یاد شده است نیست و اختلالاتی را در این زمینه ایجاد کرده هست؛ بنابراین مراتب اصلاح و عوض کردن فرآیند های صدور و استفاده از چک های تضمین شده است در دستور کار این بانک قرار گرفت.

    تارنمای بانک مرکزی عصر یکشنبه بخشنامه تازه صدور و استفاده از چک های تضمین شده است را با استناد به مصوبه شورا ی عالی هماهنگی اقتصاد ی سران قوا راجع به ممنوعیت انتقال و ظهرنویسی چک های تضمین شده، ابلاغ کرد.

    بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    هدف این بخشنامه، جلوگیری از استفاده های نامتعارف از چک های یاد شده، احراز هو یت دقیق اشخاص ذ ینفع در گردش چک های موصوف و همچنین پیشگیری از پولشویی با استفاده از این چک هاست.

    در همین پیوند، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، شرایط صدور و استفاده از چک های تضمین شده است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در چارچوب شرایط زیر امکان پذیر خواهد بود:

    بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط تازه صدور و استفاده از چک های تضمین شده است را ابلاغ کرد که بر اساس آن از این بعد این چک ها فقط در وجه ذینفع صادر م

    1- صدور و تحویل چک تضمین شده است مستلزم تکمیل فرم درخواست به وسیله متقاضی در شعبه بانک و در حضور متصدی بانکی و درج نکات زیر در فرم خاص آن است:

    الف‏- مشخصات متقاضی مشتمل بر نام و نام خانوادگی اشخاص حقیقی‏/نام اشخاص حقوقی و شماره ملی‏/شناسه ملی‏/شماره فراگیر اتباع خارجی؛

    ب‏- شماره سریال و مبلغ چک تضمین شده؛

    پ‏- علت درخواست چک تضمین شده است به وسیله متقاضی؛

    بخشنامه تازه چک تضمینی با نشانه مبارزه با پولشویی ابلاغ شد

    ت‏- مشخصات گیرنده چک تضمین شده است (ذینفع) مشمول بر نام و نام خانوادگی اشخاص حقیقی‏/نام اشخاص حقوقی و شماره ملی‏/شناسه ملی‏/شماره فراگیر اتباع خارجی.

    2- چک تضمین شده است فقط باید در وجه گیرنده (ذینفع) که به وسیله متقاضی در فرم درخواست مربوط نوشته شده است هست، صادر شود.

    3- مشخصات گیرنده چک تضمین شده است (ذینفع) مشمول بر نام و نام خانوادگی اشخاص حقیقی‏/نام اشخاص حقوقی و شماره ملی‏/شناسه ملی‏/شماره فراگیر اتباع خارجی، حسب مورد باید روی برگ چک تضمین شده است درج شود.

    4- وصول مبلغ چک تضمین شده است به وسیله بانک، فقط در وجه گیرنده (ذینفع) که مشخصات وی بر روی چک تضمین شده است درج شده، امکان پذیر است.

    5- ظهرنویسی و انتقال چک تضمین شده است به دیگری، فاقد اعتبار خواهد بود.

    6- ابطال چک تضمین شده است به درخواست متقاضی یا وکیل و نماینده قانونی وی بدون نیاز به ظهرنویسی گیرنده (ذینفع) امکان پذیر است.

    7- ثبت مشخصات کامل اشخاصی که به نمایندگی از گیرنده (ذینفع) جهت وصول چک تضمین شده است اقدام می کنند، الزامی هست.

    8- دارندگان چک های تضمین شده است ای که قبل از ابلاغ این بخشنامه صادر شده است اند، حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، می توانند وجه آن را به طور نقدی دریافت یا به حساب بانکی خود واریز کنند.

    ظهرنویسی این چک ها جهت دیگری در این مهلت زمانی اعتبار ندارد و بعد از این مهلت، دارنده چک فقط تا آخر سال باید به یکی از شعبه های بانک صادرکننده مراجعه و اطلاعات مربوط به مبادله مالی منشا دریافت چک تضمین شده است را ارایه کنند.

    9- اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ها مسوول حسن اجرای مفاد این مصوبه بوده و در صورت قصور و تخلف، علاوه بر اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک، با کارمند خاطی و مسوول شعبه مربوط حسب مورد برخورد قانونی می شود.

    به گزارش ایرنا، آمار بانک مرکزی نشان می دهد در هفت ماهه امسال بیش از یک بیلیارد و 589 هزار و 284 میلیارد و 900 میلیون تومان از نقدینگی کشور با استفاده از 6 میلیون و 965 هزار و 500 فقره چک رمزدار جابجا شد.

    این رقم در مدت مشابه پارسال و در شرایطی که پنج میلیون و 28 هزار و 900 چک صادر شد، 761 هزار و 927 میلیارد و 800 میلیون تومان بود.

    مهرماه امسال در کل کشور بیش از یک میلیون و یکصد هزار فقره چک رمزدار به ارزش 359 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان وصول شد که نسبت به ماه پیش از نظر شمار و مبلغ به ترتیب 4.5 درصد و 17.4 درصد زیاد شد.

    در این ماه فقط در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران 367 هزار فقره چک رمزدار به ارزش 296 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان وصول شد یعنی این استان به تنهایی با در اختیار داشتن حدود 33 درصد شمار چک ها، 82.5 درصد ارزش آن را نیز به خود تخصیص داده شده است داد.

    مهرماه پارسال شمار چک های رمزدار صادر شده است نصف مهرماه امسال و حدود 650 هزار فقره (650 هزار و 500 فقره) و از نظر ارزش نیز حدود یک چهارم رقم امسال (875 هزار و 550 میلیارد ریال) بود.

    ارزش چک های رمزدار صادر شده است در شبکه بانکی از آذرماه پارسال به صورت تصاعدی رشد کرده است.

    واژه های کلیدی: شماره | انتقال | میلیون | تضمینی | استفاده | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار